Sjeldent vært morsommere å lage en app!

Skrevet: 11. januar 2017 - Lesetid 1 min

Gratulerer REMA 1000! Og gratulerer McCann Oslo og Designit Oslo. We did it! Sammen med en rekke andre. Æ har blitt tatt godt i mot av publikum og er allerede lastet ned over 250 000 ganger! Dette er også Shortcut AS utrolig stolte av! Ikke fordi vi er der det skjer eller fordi vi topper App Store-listene. Vi er stolte av å ha laget en app som endelig gjør det enkelt for vanlige butikkunder å forstå og benytte seg av et lojalitetsprogram. Æ krever ikke noe. Du bruker bankkortet ditt som før og får rabatten med en gang. Jepp! Blås i å måtte ta opp telefonen, eller appen. Ikke vent med å samle poeng eller kreditt. Du bruker appen uten å åpne den. Det er vi stolte av!

Og derfor er vi utrolig takknemlige for å være REMA 1000 sin foretrukne appleverandør siden 2015. Da jobbet vi på andre prosjekter. Men snart måtte vi doble gjengen med Shortcuttere – med Æ-prosjektets oppstart.

REMA 1000 satte sammen Æ-teamet bestående av oss i Shortcut på apputvikling, Designit for konsept og brukerforståelse, McCann på markedsføring og branding og mange andre leverandører som Visma Consulting Norge, Verifone Norway As, Communicate Norge AS, Storebox, Bouvet, Sopra Steria og Forgerock Office At Lysaker.

Shortcut utviklet appen i sin helhet for Android og iPhone og vi Shortcut sørget for all teknisk integrasjon i appen. Og det var ikke en liten jobb, her er det mange systemer som snakker sammen. Og det er det vi kan. I ni år har vi vært Norges ledende appleverandør, så vi har mest erfaring på å få til slik integrering. I en periode i høst satt over 40 personer fra forskjellige selskaper samlet hos oss i Prinsens gate, for å komme i mål med nettopp integreringen og appen.

Og vi kom i mål! Stort for REMA 1000 og veldig stort for Shortcut, men aller størst for butikkundene! Og det er først nå det begynner!

(Originalt postet på Arve sin Facebook-side)

Del denne artikkelen

Diskuter på sosiale medier

Lignende artikler

Difi misforstår suksesskriteriene til App Store

John Eivind Hallén - 4. februar 2016 - Lesetid 2 min

Jeg har fulgt diskusjonen mellom Geir Amsjø, Christin Gorman, Johannes Brodwall og Difi/Digitaliseringsrådet med interesse, og er glad for at sistnevnte ser ut til å være enige med førstnevnte i behovet for å lytte til fagfolk og brukere i sitt arbeid med offentlig digitalisering. Fint, da har vi det aller viktigste på plass.

Er all iPhone-oppmerksomhet god oppmerksomhet?

John Eivind Hallén - 8. september 2010 - Lesetid 5 min

Flere av de dyktigste, norske iPhone-utviklerne møttes tirsdag forrige uke for å snakke om det de gjør best. Men i tillegg til å snakke om seg selv, nevnte flere den fallgruven som finnes når man lager dårlige apper. En ren reklame-app. Og flere eksempler ble vist. Det ble sagt at en slik app virker mot sin hensikt, og ødelegger for merkevaren. Stemmer det?

#Rapportfail

- 31. mars 2016 - Lesetid 3 min

Kjære Forbrukerrådet, slutt å skremme med virkemidler à la flåttsommer. Noen apper bør vi holde oss unna, i likhet med enkelte bøker, nettsteder og filmer, men apper flest er ikke farlige – så ikke lur oss til å tro det!