To helsider i Dagens Næringsliv

Skrevet: 27. oktober 2016 - Lesetid 5 min

Onsdag 26. og fredag 28. oktober har vi annonser i Dagens Næringsliv, hvor vi forteller stolt om en tanke vi har jobbet lenge med. Vi skal vokse. Masse. Vi skal ansette 100 personer til! Det betyr at vi går fra 38 til 138. En enorm økning. Gøy! Spennende! Smart! Vi forklarer litt mer om hvordan vi jobber og hvorfor vi trenger å bli 100 i annonsetekstene, som du kan lese i sin helhet her.

Annonseteksten som stod i Dagens Næringsliv onsdag 26. oktober:


VI KLARER IKKE SITTE STILLE LENGER

– På tide med noen skikkelige sjumilssteg!

Da iPhone kom til Norge i 2008 var Shortcut den eneste appleverandøren*. Nå er konkurransen større, men vi er fortsatt ledende. Og sammen med våre kunder, har vi laget mange fantastiske apper. Dette på tross av at vi kun er 38 personer. Men fordi vi ikke er flere, må gode ideer ofte vente på tur for å bli realisert. Nå er vi lei av ventingen, ting må skje fortere. Det er på tide å satse. Vi ansetter 100 nye folk!

Å gå fra å ha 38 til 138 kolleger blir sikkert veldig annerledes for oss. Likevel er det ikke vi som er i størst endring. Du er i endring. Bedriften din er i endring. Og barna dine. Og TV-en din, klokken din og bilen din. Drosjene. Dørlåsen din er i endring. Treningsøkten er i endring. Lommeboka. Til og med klærne dine, møblene, og alle butikkene du handler i. Eller handlet i.

Selv om Shortcut alltid er oppdatert på det nyeste nye, har vi det samme fokuset på kvalitet, bruksopplevelse, tverrfaglighet og innovasjon. Det endrer seg ikke. Vi setter fortsatt sammen team av spesialister som vet hva som skal til for å lage den riktige appen for deg og dine kunder. Teknologien endres hele tiden, og de digitale verktøyene blir stadig mer effektive, men oppskriften er den samme: Snakk med de som skal bruke appen, lær hvordan den best mulig kan løse utfordringene vi finner. Og lag den enkel nok å forstå og pen nok å like.

Så når vi nå vokser, er det fordi det er altfor mye gøy som skal gjøres, altfor mange apper som skal lages. Vi klarer ikke sitte stille lenger, ventende på at vi kan sette i gang med din app. Den appen burde jo kundene dine ha lastet ned for lenge siden. Derfor bretter vi opp ermene, kliner til og mangedobler oss selv. Nå skal vi filler’n meg få levert! Vi søker etter 100 nye folk, klare til å ta noen skikkelige sjumilssteg.

* Vi lanserte Trafikanten-appen (senere RuterReise) som eneste norske app i 2008.


Last ned PDF av annonsen her!

------------------------------------------------

Annonseteksten som stod i Dagens Næringsliv onsdag 26. oktober:


VI HOPPER IKKE BARE FORDI DU BER OM DET

— Men vi skal sørge for at du blir fornøyd!

Vi elsker lidenskap og engasjement! Og som deg, ønsker vi å lage en fantastisk app. Uansett hvor god eller dårlig din idé er, er vi med! Fordi vår erfaring er at verken du eller ditt firma aner hva som bør lages. Og vi aner det heller ikke. Men det gjør de vi lager appen for! Nemlig kundene dine. De vet det, så alt for godt. De er allerede irritert over at appen ikke finnes, eller at den ikke gjør det den bør gjøre.

Alle vil ha en app. Helt siden vi lagde den første norske appen, har behovet vårt – nei, kravet vårt – for apper stadig økt. Naturligvis. Hvorfor skal ikke billetten din ligge på telefonen? Treningsabonnementet og lommeboken? Og Dagens Næringsliv? Ikke bare jobber du på telefonen, du snapper også. Twitrer! Samler monstere, ser en film. Leter opp de siste dokumentene fra laptopen, planlegger en barnebursdag. Og deler et morsomt bilde, et vakkert minne.

Du har allerede gjort deg avhengig av apper. Men bare de bra appene, de du tar vare på. Ikke alt tullet. Og skal vi lage en app sammen, la det bli en som ikke blir slettet. La oss først finne ut hvem som skal bruke den, og så spørre dem om hva de vil ha.

Vi lager ikke en app fordi det er gøy*, eller fordi teknologien forbløffer oss. Og er du kun ute etter logoen din i App Store, kan du ringe noen andre. Vi blir ikke med på det. Vi gidder ikke hoppe fordi du sier det. Men vil du gjøre en forskjell, vil du lage noe som blir elsket, da er vi med. Ja virkelig! Da legger vi igjen blod, svette og tårer!

I årevis har vi laget apper som har endret kundene våre, både interne arbeidsapper og elskede kundeapper. Enda vi kun er 38 mennesker i Shortcut. Det er ikke lett å være 38 når alle vil ha en app om dagen. Derfor vokser vi. Vi mangedobles. Nå skal vi filler’n meg få levert! Vi søker etter 100 nye folk, klare til å hoppe når vi sammen er enige.

* Selv om det faktisk er veldig gøy, ca. tre måneder med løsningsorientert, actionfylt moro.


Last ned PDF av annonsen her!


Del denne artikkelen

Diskuter på sosiale medier

Bilde av John Eivind Hallén

John Eivind Hallén

Daglig leder for Shortcut fremtilnovember 2016. Var med å starte selskapet i 2007, og designet den aller første norskproduserte appen i App Store i 2008. Har mange års fartstid som designer og gründer i IT-bransjen og reklamebransjen. Brenner for gode brukeropplevelser og tett samarbeid mellom designere og utviklere.

Lignende artikler

Difi misforstår suksesskriteriene til App Store

John Eivind Hallén - 4. februar 2016 - Lesetid 2 min

Jeg har fulgt diskusjonen mellom Geir Amsjø, Christin Gorman, Johannes Brodwall og Difi/Digitaliseringsrådet med interesse, og er glad for at sistnevnte ser ut til å være enige med førstnevnte i behovet for å lytte til fagfolk og brukere i sitt arbeid med offentlig digitalisering. Fint, da har vi det aller viktigste på plass.

Er all iPhone-oppmerksomhet god oppmerksomhet?

John Eivind Hallén - 8. september 2010 - Lesetid 5 min

Flere av de dyktigste, norske iPhone-utviklerne møttes tirsdag forrige uke for å snakke om det de gjør best. Men i tillegg til å snakke om seg selv, nevnte flere den fallgruven som finnes når man lager dårlige apper. En ren reklame-app. Og flere eksempler ble vist. Det ble sagt at en slik app virker mot sin hensikt, og ødelegger for merkevaren. Stemmer det?

#Rapportfail

- 31. mars 2016 - Lesetid 3 min

Kjære Forbrukerrådet, slutt å skremme med virkemidler à la flåttsommer. Noen apper bør vi holde oss unna, i likhet med enkelte bøker, nettsteder og filmer, men apper flest er ikke farlige – så ikke lur oss til å tro det!